RSS

Keresztény pop-rock

20 aug

[Amint látjátok mostanában kicsit kevesebbet írok, mint korábban. Nekem is megvannak a mindennapi elfoglaltságaim, szeptembertől pedig még sűrűbb lesz a dolog: munka mellett iskola is. Ettől persze figyelemmel kísérem a blogon a hozzászólásokat és persze a világnézeti kérdéseket, híreket is, meg írni is fogok – csak ritkábban.]

Látogatóim között van jónéhány ex-keresztény, őket szeretném most arról kérdezni, hogy milyen keresztény zenéket hallgattak annak idején? Mert persze a világi sztárok lemezeit illett kidobni – legalábbis nálunk a hitgyüliben -, de természetesen a kereszténység megkínálta helyette nekünk, keresztény fiataloknak a saját “sztárjait”, akiket kóser volt hallgatni. Sokszor ezek a keresztény együttesek nem voltak mások, mint szemérmetlen és gyenge koppintásai a világi sztároknak, trendeknek. Miért is érezték szükségét koppintani őket, ha egy jó keresztény elhatárolódik a világtól?

Ott volt pl. a DC Talk. Egyszer vettem egy kazettát tőlük a gyüliben. Akkor épp a “rock” korszakukat élték, de mindig éppen olyan zenét játszottak, ami a világban is divat volt – jó, mondjuk 5 év késéssel…

Így volt amikor valamiféle nagyon cikis hip-hopot nyomtak:

Miután bejött a grunge, meg a Nirvana, hirtelen ők is elkezdtek kinézetben, zenei stílusban Kurt Cobainre hajazni:

Na, nekem ez a kazettájuk volt meg 😀

Hiába. Kemények a vonalak. 😉

Aztán emlékszem még egy Phil Driscoll nevű ürgére. A “Harcos” című száma szerintem minden hitesnek és ex-hitesnek ismerős (merthogy a gyüli rendszeresen játszotta magyarul az istentiszteleteken). Tőle is volt egy kazettám. Elég hasonló az összes dala, elég egysíkú szerintem, de ő legalább nem akart olyan lenni, úgy viselkedni, mint a világi sztárok.

Nekem most hirtelen ez a kettő jut eszembe a szokásos dicséretes kazettákon kívül. Más egyéb?

 
60 hozzászólás

Szerző: be 2011. augusztus 20. szombat hüvelyk Önvallomások, Művészet/Irodalom

 

Címkék: , , , , , ,

60 responses to “Keresztény pop-rock

  1. krisztianerik

    2011. augusztus 20. szombat at 16:55

    Én szivesen halgattam ezeket is

     
  2. Tope

    2011. augusztus 20. szombat at 17:56

    Én nagyon sokat hallgattam. Persze ahogy írtam korábban szüleim akik konzervatívak voltak nem hitték el hogy ezek az emberek keresztények, de a mai világban a fiatalokat csak úgy tudják elérni ha ezeket nem tiltják.

    Szóval a lista: Dc Talk, Jars of Clay (egyértelműen ez az egyik legelfogadottabb mostanság is), Toby Mac (ő a DC Talk egyik tagja mostanában már egyedül nyomja.), Metál téren DEMON HUNTER 🙂 Switchfoot, Mutemath, Falling up, Third Day, Skillet, RElient K, Hawk Nelson

    De nagyjából mindenki Hillsongot hallgat ugyebár, mert az a keresztény zene fellegvára, és minden magyar karizmatikus gyüliben az megy, fordításokkal. Pintér Bélátől kezdve a hitgyüliig mindenki az ő dalaikat énekli és az ő stílusukat koppintja.

     
  3. Toronyőr

    2011. augusztus 20. szombat at 18:52

    ateistanaplo: Ez most amolyan “kifogytam a témákból” post akar lenni? Jól indult ez a blog is, csak mintha kezdene mainstream lenni. Szeretnék még olyan postokat olvasni, mint az elején. Őszinte volt, komoly témákkal, amiből látszott hogy foglalkoztat az adott téma. Biztos nagyon elfoglalt vagy (vagy leszel) ez érthető. De ne adj ki ilyeneket mert szerintem jobb ha nem jelenik meg semmi, minthogy ilyen gyönge produkcióval szórakoztatod az olvasókat. Tényleg napi szinten követem amit felraksz, úgyhogy egyáltalán nem akarlak megbántani, Ne sértődj meg!!! Van privát elérhetőséged? MÉLY TISZTELETTEL TORONYŐR

     
    • ateistanaplo

      2011. augusztus 21. vasárnap at 05:52

      Kedves Toronyőr!

      Ez egy személyes blog. Nem célja senkinek a szórakoztatása, sem pedig az, hogy erőnek erejével mindig “mély” témákkal álljon elő. Hírszolgálat sem vagyok. És én ezt “produkciónak” sem tekintem.

      Igen, mostanában nincs időm arra, hogy egy hetet üljek egy “mély” témán. Viszont kíváncsi vagyok arra, amit itt kérdésben feltettem az olvasók felé. Ez egy személyes blog, nem az Origó, vagy az Index. Fizetést sem kapok azért, hogy írjak nektek és szórakoztassalak benneteket. Így aztán továbbra is arról fogok írni, amiről éppen tudok vagy akarok – ez alkalmasint lehet “mély” téma, de lehet, az is, hogy csak ilyen “gyenge produkcióra” futja.

       
      • Toronyőr

        2011. augusztus 21. vasárnap at 07:11

        Köszönöm a választ.

         
      • krisztianerik

        2011. augusztus 21. vasárnap at 07:29

        véleményem szerint ez a blog igy jó ahogy van . Legalább színes::))))
        Az eddigi munkádat is megköszönöm , nekem nagyon bejött.
        Ha valamelyik bejegyzéshez nem irok hozzászólást , az nem azt jelenti , hogy nem olvasom el , de igen is elolvasom, max épp akkor nem jut eszembe semmi amit irhatnék hozzá.

         
  4. Tubákos Szelence

    2011. augusztus 20. szombat at 20:01

    A Hillsong volt a kedvencem. Érdekes módon a látványos “elvilágiasodása” a dícséretnek hozzájárult a karizmatikus vonalból való kiábrándulásomhoz, persze keresztényként.

    + a dalaikban felismerhetőek voltak világi dallamplágiumok. Ennyit a “szentlélek” ihletéséről. 😀

    NeuroLand ” ég veled!!!!!! 😀

     
    • ateistanaplo

      2011. augusztus 21. vasárnap at 05:56

      Igen, a Hillsong, bár ez inkább dicséret. Sokat tőlük vett át és magyarított a Hit Gyülekezete. Elvilágiasodtak? Hogyan?

       
    • Bundi

      2015. október 4. vasárnap at 22:28

      Hillsong egy propagandazene. Rettenetes és gépies, elhagyva az érthetőséget és az Istennek való hálaadást. Ez a zene önmagunk dicsérgetéséről szólt. Több kárt okozott mint használt.

       
  5. Tubákos Szelence

    2011. augusztus 20. szombat at 20:11

    Amikor a KORN együttes tagja Brian “Head” Welch megtért, az nagy döbbenet volt számomra anno.
    De most már tudom, hogy az okkultizmus nem vész el csak átalakul 😀

    Az jó, hogy állítólag már nem drogozik, de most meg tetkós Jézus lett. A Jordánhoz ment bemerítkezni…

    No Comment… 😀

     
    • ateistanaplo

      2011. augusztus 21. vasárnap at 05:58

      Nem véletlenül mondják, hogy a vallás is egy drog. Lehetséges, hogy amikor egy drogos megtér, akkor tulajdonképpen csak felváltja az egyik drogot a másikkal. Persze a fizikai egészségének legalább a vallás nem árt (vagy ki tudja), de a szelleminek….?

       
  6. Xmes

    2011. augusztus 20. szombat at 20:31

    Én sosem hallgattam keresztény zenét. Kb 15 éves koromban hallottam ilyet először. De akkor meg már nem érdekelt se isten, se Jézus, se a többi vallásos badarság. persze külföldi zenék közt lehet, hogy hallottam korábban is keresztény zenét, de az én angol tudásom többnyire kevés ahhoz, hogy megértsem amit hallok (az írott szöveget jobban megértem). Ha meg más nyelven van, akkor pláne.
    De azt hiszem én ezzel nem hagytam ki semmit.

     
  7. Tubákos Szelence

    2011. augusztus 20. szombat at 20:36

    Manapság a keresztények “világi” zenét használnak az új “evangelizációs” módszerükhöz, ami a szintén “világi” FLASH MOB
    (A Hit Gyülekezete is ezt teszi):

    Akkor meg minek keresztény zene? A “világin” vagy “világból” merített zenén nagyobb a “KENET”. 😀 😀 😀

    Forrás: http://www.alittleleaven.com

     
    • K Ádám

      2011. november 1. kedd at 13:46

      ‘világból merített zene’…

      Nos. A zene egy eszköz érzelmek, hangulatok közvetítéséhez, illetve kifejezéséhez. A “világból merített zene”, körülbelül olyan megfogalmazás, mint a ‘világtól ellesett’ csavarhúzás, főzés..stb.

      A keresztény nem ‘világi kalapácsot’ használ ha szöget ver be, nem világi szappannal fürdik, nem világi ha vezet, csak mert ‘világi’ cégek gyártják a járműveket..

      A zene mint hangulatokat hordozó közeg mindaddig naturális amíg nem közöl semmit. Mondjuk csak egy alapütem. viszont a zenére rá lehet építeni egy csomó érzést, így például táncelemekkel természetesen a szexuális üzenete sokkal erőteljesebb, mint olyan alkalmazásban ahol ez nem motivál. Ennyiből lehet ütősebb ez az új műfaj a világban. Fejezhet ki olyasmit, amire keresztény felhasználásban nem helyeznek hangsúlyt. A cél nem is ez volt a köv. bejátszásban. Ez a szinkronba hozott tömegtánc inkább az egységet erősíti a résztvevőiben, illetve elősegíti az önkifejezésüket, hitük bemutatásának, felvállalásának az élményét. Szerintem ezt a célt mindenképpen elérte, és biztos vagyok benne, hogy ebben a táncban a flash mobot nem valami tisztátalan eszköznek élték meg, hanem élvezték a koreográfia mozdulatait, az egységet ebben, és magát az elektronizált zenét, valamint zeneszöveget is, és nem kevésbé a nyilvánosságot. Szerintem teljesen rendben volt. Fura, hogy az ateisták a vallásosokéhoz hasonló kritikát fogalmaznak meg a szabadegyházak eszközökben, zenékben való szabadságukkal kapcsolatosan. 🙂

       
  8. xingtao

    2011. augusztus 21. vasárnap at 01:01

    Legjobb a Hit + 1 🙂

     
  9. ateistanaplo

    2011. augusztus 21. vasárnap at 06:01

    Hitgyülis Flash Mob 😀

     
    • krisztianerik

      2011. augusztus 21. vasárnap at 07:37

      Szerintem már nem tudják mivel reklámozni a hit gyülit , ezért minden világi dolgit bevetnek , hogy felfigyeljen rájuk a nagyvilág::))))
      De igazuk van , teljesitmény centrikus világban élünk , Jézust is el kell adni valahogy a jó népnek::))))

       
  10. bubuka_visszater

    2011. augusztus 21. vasárnap at 09:37

    hát, ha a témában van “abomination”, akkor az a white metal…
    ugye adott a black metal ahol eléggé hangsúlyos elem lett a pocokgyilkos sátánista pózolás, ami eredendően csak keresztényellenességgel és a “pogány” témákhoz való vonzódással indult. ( akit érdekel google second wave black metal, inner circle, Mayhem-Burzum)

    Na. Ennek ellentéteként lett a Jézuska-dicsőítő White Metal.
    Kb olyan riasztó mintha újnácik klezmer zenét játszanának… brrrr

     
  11. xingtao

    2011. augusztus 21. vasárnap at 10:19

    Amikor először láttam Sanyi bácsit és a Vidám vasárnapot, azt hittem, hogy ez valami paródia… 🙂

     
    • Tubákos Szelence

      2011. augusztus 21. vasárnap at 10:42

      Az is. Az ember paródiája.

      És tragédiája egyben.

       
  12. abt

    2011. augusztus 21. vasárnap at 17:07

    Amikor még keresztény voltam, sosem hallgattam keresztény zenét – emiatt eléggé kirekesztettnek éreztem magam, ,,nem igazinak”, mert aki keresztény, annak ugye illett ilyen zenét hallgatnia. Nem tudom, nekem ezek a dolgok valahogy igénytelennek tűntek, vagy legalábbis nagyon egy kaptafának. Ugyanúgy, ahogyan próbáltam igényes és mély tartalmú keresztény könyveket találni(tehát nem igehirdetést vagy életvezetésről szóló dolgokat, inkább csak szórakozás céljára), egy ideig a zenével is próbálkoztam, javarészt abból éltem, amit a szobatársaim hallgattak (Hillsong, Pintér Béla stb.), de nem tudtak megfogni. Egy idő után szégyenkezve és lelkiismeret-furdalástól gyötörtetve beismertem magamnak, hogy Adrian Plass könyvei nem viccesek, (pedig milyen nagy sláger volt már), a zenéjük pedig nem tud megfogni. Maradt a világi szépirodalom és a post-punk, ami segített később ,,megszökni.” 🙂

     
  13. Gyarmati Balint

    2011. augusztus 21. vasárnap at 20:35

    Sziasztok!
    Én néhány éve tértem meg. Azelőtt is elhittem, hogy van valami, de nem érdekelt. Aztán megtértem és most már hű katolikus vagyok. Bizton állithatom nektek, hogy Isten létezik.

     
    • ateistanaplo

      2011. augusztus 21. vasárnap at 21:41

      Bizonyíték?

       
    • lili

      2011. augusztus 22. hétfő at 12:15

      Isten nekünk egy fogalom. Ha van nálunk felsőbbrendű élet, az lehet NEKÜNK: Isten, de valójában
      az is csak folyamat által létrejött élet , akárcsak MI.

       
    • Ricsi

      2011. augusztus 23. kedd at 18:58

      A fejedben biztos. Olvasni viszont még mindig nem sikerült megtanulni, úgy tűnik (első blogbejegyzés, utolsó előtti mondat)

       
      • lili

        2011. augusztus 23. kedd at 19:28

        Ez nem válasz. Szvsz gondolkodnod kellene.
        Hja… ha nem megy…ne erőltesd.

         
      • lili

        2011. augusztus 23. kedd at 19:30

        Bálint..

         
  14. Warlord

    2011. augusztus 21. vasárnap at 22:37

    Én annak idején a Mahanaim Gyülekezetben “kezdtem”,úgy értve,hogy oda járó gyülekezeti tag kollégáim révén kerültem először komoly,közelebbi kapcsolatba a kereszténységgel(ma már nem szeretem használni a “megtértem” szóformulát :P). Ott a 4. Dimenzió nevű együttes http://www.4dujdimenzio.hu/magunkrol.html adott elő keresztény popzenét.
    Tetszett a zene is,meg az alapötletük,miszerint Istent lehet nemcsak a hagyományos egyházi zene,hanem modern zene révén is “dicsőíteni”,de az már kevésbé,hogy világi zenét nem hallgathat egy keresztény.Mert igen,ez ott is ugyanúgy ment,mint a hitgyüli-ben!Persze alapvetően azért továbbra is hallgattam kedvenc zenéimet,csak lényegesen kevesebbet.Végül kénytelen-kelletlen,de megváltam a legtöbb szeretett kazettáimtól(hol volt akkoriban még mp3 :D),mert akkor még természetesen úgy voltam vele,hogy Istennek engedelmes életet akartam élni.
    Aztán később,amikor már református gyülekezetbe jártam(Pasarét),a korábbi kazettáimra Istentiszteleteket vettem föl,de egy idő után egyre inkább kezdtem sajnálni,hogy annyi “régi jó” kedvencemtől váltam meg,amelyek számomra pótolhatatlanok voltak még akkoriban.Egyre inkább kezdtem úgy érezni,hogy Isten miatt anno értékeket kellett megsemmisítenem és hogy valójában teljesen szükségtelen dolog megválni a világi zene hallgatásától,mert igazából nem változtatja meg a hitemet,csupán jobb kedvem lett tőle,ellenben a keresztény zene – legyen az pop,vagy hagyományos egyházi zene – nem igazán érdekelt és hatott rám sosem.
    Ma már persze más a helyzet,az internet – és elsősorban a jól ismert videomegosztók – révén a legtöbb elkótyavetyélt egykori ’80-as, ’90-es évek beli kedvencemet újra jó kedvvel hallgathatom és az sem érdekel már,ha ezáltal kiváltom az Isten haragját! 😛

     
    • krisztianerik

      2011. augusztus 22. hétfő at 10:53

      Én is emlékszem erre az együttesre , de a kazettáit annó betiltották a hgy ban, mert túl démonikusnak tartották ::)))))
      Én még emlékszem a GOOD BY MR VILÁG -ra is , sajnos én is nagyon sok jó kazettát kidobáltam , ( kidobáltattak velem ) merthogy a világi zene nagyon démonikus::))))

       
      • Warlord

        2011. augusztus 22. hétfő at 12:05

        Te jó ég!!!
        Milyen zene lehetett akkor a HGy.-ben,ha még a 4. Dimenziót is démonikusnak tartották???

         
  15. bubuka_visszater

    2011. augusztus 21. vasárnap at 22:41

    Bálint, nem tűnt fel hogy közülünk kb mindenki volt hívő?
    szerinted miért ‘tértünk ki’?

     
    • Nakedape

      2011. augusztus 22. hétfő at 11:00

      jujj… azért maradhatok, ha nekem még régen se sikerült ? :):)

       
  16. Warlord

    2011. augusztus 21. vasárnap at 23:08

    Ja és amit kifelejtettem: (úgy látszik,már késő van 🙂 )

    Kedves Ateista Napló!

    Természetesen megértem,hogy elfoglaltságaid miatt kevesebb időd jut a jövőben újabb cikkekre – annál is inkább,mivel magamnak is sokszor máshonnan kell el-el csipegetnem egy kis időt,hogy alposabban végigolvassak 1-1 cikket,vagy hogy bővebben irogassak – ,de mindenképpen sajnálom,ha tényleg így alakul,mert mindezidáig úgy találtam,hogy nagyon jó színvonalon kerültek bemutatásra és megtárgyalásra azok a problémák,anomáliák,amelyek a kereszténységet – és általában véve a vallásosságot – jellemzik és amelyek többnyire csak akkor láthatók meg,ha az ember jobban “benne van” a dologban.
    Azért remélem a jövőben is találkozhatunk itt még sok érdekességgel,de az bizton állítható,hogy már az eddigiek is alapos betekintést engednek mindabba,amit mi itt jónéhányan problémának,ellenszenvesnek láttunk,ítéltünk a kereszténységben és az annak alapját jelentő Bibliában. és mindazt is bőven elég végigolvasnia 1-1 idetévedő érdeklődőnek,ami eddig született mindevvel kapcsolatosan.
    A munkához és tanuláshoz pedig egyaránt sok sikert kívánok!

     
  17. Gyarmati Balint

    2011. augusztus 22. hétfő at 01:19

    A hit a láthatatlan dolgok bizonyítéka. Igen, feltunt, hogy majdnem mind voltatok hivok. Sajnalom, hogy mind kitertetek. Nagyon jo doolog hivonek lenni.

     
    • krisztian

      2011. augusztus 22. hétfő at 10:45

      Kedves Bálint !
      Nagyon örülünk annak , hogy megtaláltad az a valamit hit által , és meggyözödtél a nincs valóságárol ,hit által. Gratulálunk neked ezért , na látod mi nem kergetünk álmokat , illuziókat és nem kívánunk hit által beleképzelni a semmibe a valamit , mert erre szükségünk már nincsen . Kérlek , ne sajnálj minket mert nincs miért. Inkább mi sajnáljuk azokat akik hit által beképzelnek maguknak istenségeket .
      Tudod ki a legjobb hazudozó , az ” aki el is hiszi azt amit hazudik” ( ezt az FSZA mondta egy tanitásában)És a hit az egy ilyen . Furcsa dolog ,őnmagunkat becsapni olyan dolgokkal amik nincsenek. Tehát az igazság továbbra sem odaát van , hanem itt ::))))

       
    • lili

      2011. augusztus 23. kedd at 19:31

      Jó dolog fagyizni is.

       
    • fuhur

      2011. augusztus 23. kedd at 21:04

      “A hit a láthatatlan dolgok bizonyítéka.”
      Minden láthatatlan dologé? Tudtam én hogy létezik a Repülő Spagettiszörny, csak eddig nem tudtam bizonyítani.

       
    • Xmes

      2011. augusztus 24. szerda at 08:45

      “A hit a láthatatlan dolgok bizonyítéka. ”

      Bálint!
      Az, hogy elhiszed, még nem bizonyítja a hited tárgyának létét. Érted?

      “Sajnalom, hogy mind kitertetek.”,
      Miért? Miért rossz ez neked, hogy sajnálod?

      “Nagyon jo doolog hivonek lenni.”
      Gyógyulj ki a vallásból, észhez térve már nem ezt fogod mondani. Amíg meg ilyen elfogult vagy, addig meg a véleményed ebben a kérdésben (jó vagy nem jó hívőnek lenni?) teljesen irreleváns.

       
  18. xingtao

    2011. augusztus 22. hétfő at 02:10

    “A hit a láthatatlan dolgok bizonyítéka.”

    Mindig is éreztem, hogy van bizonyíték a Láthatatlan Rózsaszín Egyszarvú létére! 🙂

     
  19. Gyarmati Balint

    2011. augusztus 23. kedd at 01:18

    Igazabol nem hittem aztan ratalaltam, hanem ratalaltam aztan elkezdtem hinni. Sot, azt sem mondhatom, hogy en talaltam ra, inkabb Ő keresett fel engem. (bocs az ekezetekert, epp kulfoldon vagyok)

     
    • lili

      2011. augusztus 23. kedd at 09:23

      Adott névjegykártyát? Kávézni voltatok? 😀

      Hogy nézett ki?

       
      • Papírkutya

        2011. augusztus 23. kedd at 10:58

        lili: 😀

         
    • Ricsi

      2011. augusztus 23. kedd at 19:05

      Mindez szep.

      Nekem viszont hidd el, hogy marha boldog vagyok antiteistakent, egyszeruen jo annak lenni es a tudomanyt hasznalva megismerni a vilagot. Ne pazarold az energiad arra, hogy sajnalj engem vagy barkit itt, mert felesleges.

      Szemely szerint engem marhara zavarna, hogy a vallasok strukturai – fuggetlenul borszintol, foldrajzi- tarsadalmi – es egyeb helyzetektol, osidok ota – gyakorlatilag levezethetoek az emberi pszichebol es az adott korban ismeretlen jelensegekre valo magyarazatkereses gyokerezik mindben. Hogy minden hozzad hasonlo istent megtapasztalt keresztenyre jut 3-4 hindu vagy muzulman, akik Sivat es Allahot tapasztaltak meg? Sebaj, biztos neked van igazad. Es ez nem arrogancia am, dehogy.

      Innentol meg a ki hisz jobban es kinek az istenelmenye az erosebb mar csak kozonseges ovodai pocsosszemeregetes.

      Sok sikert hozza

       
  20. Ádám

    2011. augusztus 23. kedd at 06:22

    “Sot, azt sem mondhatom, hogy en talaltam ra, inkabb Ő keresett fel engem. ”

    Biztos jó érzés kiváltságosnak lenni… Hogy Te valamiért fontos voltál az Úrnak és megkeresett Téged. Engem, meg a többi semmirekellő ateistát érdekes módon nem fogja felkeresni sosem… Így hát mehetünk a pokolra.
    Megint csak én nem látom a “szabad akaratot” ebben a történetben? Ha én nem hiszek, akkor az egy rossz döntés eredménye, az én hibám (szabad akarattal döntöttem így). A megtértek közül meg sokan ezzel a történettel jönnek, hogy egyszer csak megszólította őket az Úr… Tehát, semmit nem kellett tenniük, jött a megtérés, mint a sült galamb. És ezek után mondják vigyorogva, hogy “ez csak egy döntés…”, holott ők nem ezt az utat járták.

    “Nagyon jo doolog hivonek lenni.” Nekem is szebb volt az életem, amikor elhittem, hogy a télapó rakta a csizmámba a csokit.

    Lilinek meg üzenem, hogy nagyon jók a videók!

     
    • krisztianerik

      2011. augusztus 23. kedd at 10:44

      Ebben igazat adok neked , igazából azért mondtuk , hogy ő keresett meg minket mert ez volt megirva ( anyám méhétől fogva kiválasztott minket) csupán ezért. Azért mondjuk , hogy egy szabad döntés a a megtérés , mert a bűnt rabságként ítéli meg a biblia , és ami azon kivül van az a szabadságból jön létre ( lásd : megtérés). Pedig ami szabadságnak látszik az lesz igazából rabság az ember számára.
      Én éltem a kereszténység rabságában és én mondom nekem elegem lett belőle . Köszönöm nekem ennyi elég volt, ill nem olt elég hanem tul sok is volt a számunkra.

       
  21. Ádám

    2011. augusztus 23. kedd at 06:28

    “A hit a láthatatlan dolgok bizonyítéka.”

    Erre nem tudok mit mondani… Olyan jó lenne, ha a hívő emberek hozzászólásai alapján nem az a kellemetlen érzés alakulna ki bennem, hogy “standby” üzemmódba rakták az agyukat…

     
    • lili

      2011. augusztus 23. kedd at 19:35

       
      • lili

        2011. augusztus 23. kedd at 19:37

        Az idióták, hogy tapsolnak.. 😮

         
  22. krisztianerik

    2011. augusztus 23. kedd at 20:15

    A gyerek utánozza a pásztort , faca nem mondom , és ezek a ökrök meg hallelujáznak ::))) nevetséges::)))
    Na nekem volt egy hasonló esetem de maj holnap leirom ide::))))

     
  23. krisztianerik

    2011. augusztus 24. szerda at 17:32

    Végre itt egy igazi bizonyiték , hogy isten még is csak létezik.::))

     
    • ateistanaplo

      2011. augusztus 24. szerda at 18:39

      Szegény…

       
    • Warlord

      2011. augusztus 24. szerda at 18:49

      No lám!Itt az élő példa,hogy nemcsak a Hitgyüli-ben működik ugyanúgy a dolog! 🙂

       
  24. krisztianerik

    2011. augusztus 24. szerda at 19:27

    meg lehet figyelni , hogy semmi étkézláb bizonyitékot vagy tényt nem hoz fel ami hatására megtért. Csak megtért mert azt érezte , gazdag élete van , persze mert nem ő gürizik meg minden falatért ami a szájába kerül hanem a szülei.

     
    • K Ádám

      2011. november 1. kedd at 13:15

      A videót nem láthattam, mert privát. Viszont csak ebből amit írtál, ez elég luftos kritika vele szemben, mert a gyerekek zöméért a szülei dolgoznak, az, hogy ő ezt ‘gazdagságnak’ tartja a hálának nem mindennapi mértéke, hiszen rengeteg olyan gazdag gyerek van, aki egyrészt meg sem érti, hogy nem minden gyereknek van meg az, ami neki megvan. Még van hogy elégedetlenek is ha valamit nem kapnak meg amit szeretnének.. Nincs ilyen? Valaki aki felismeri, hogy másokhoz képest jó módban él, és nem a még gazdagabbakhoz méri az életét, példa értékű lehetne a számukra. A lány legalább tudja, hogy mije van, és hogy az azért nem is annyira természetes, mint sokan gondolják hogy az.

       
  25. plaid

    2011. augusztus 28. vasárnap at 20:16

    Anno mikor kvázi hívőnek tartottam magam sosem hallgattam keresztény zenét

    Hirtelen ez jutott eszembe ateista zeneként:)

    Akár egy ateista himnusz is lehetne.

     
  26. Gáborrr

    2011. október 28. péntek at 18:52

    Cucc, úgy találtam ide, hogy világi zenét játszó, de magukat keresztyénnek valló együtteseket kerestem. Van ilyen, a Colplay, a U2, meg még néhány, akikről talán nem tudok. Na de mindegy. A hívő, ateista kérdéshez csak annyit. A hit magánügy is, meg közösségi is, de nem hinném, hogy a hívőnek sajnálnia kellene az ateistát, az ateisténak meg a hívőt. Láttam, hogy sokan hitgyüliből ábrándultak ki. Megértem, mondjuk, hogy én egy kicsit konzervatívabb környezetből jövök, reformátusok azért nem olyan elvetemültek (szerintem a hitgyüli az), meg kicsit szabadabb is a dolog. Na persze, ha valaki kia akar ábrándulni, akkor ebből is ki tud, mert miből nem? Főleg, ha egyházpolitikai szinten is belelát abba, hogy mi történik, dehát az a jó, hogy a hit független az egyházpolitikától. És a végére még egy mondat, nem én mondtam, hanem Dosztojevszkij a Karamazov Testvérek könyvében: Ha nem lenne Isten, ki kéne találni. Ez egyrészt kritika, hiszen a pórnépnek kell valami, amiben higgyen, és hát ha kitalálunk valakit, akivel mindent meg lehet magyarázni, akkor ez a jó megoldás. Másrészt meg úgy is lehet értelmezni, hogy az embernek valamiben mégiscsak kell hinnie. Ha nem Istenben, akkor abban, hogy nincs Isten.

    A keresztyén zene meg igénytelen. Én pont ezért nem hallgattam sose, vagy nagyon vegyes érzésekkel, hiszen a magyar keresztyén zenének általában angolból rosszul fordított szövege van, ráadásul a szöveget rosszul is teszik a dallam alá, mert a hangsúly máshova kerül a szóban, és ezzel a beszédet is befolyásolja, mert az ember megszokja, hogy rosszul hangsúlyozza azt a szót. Szóval szerintem ez a keresztyén zene káros. Saját szerzeményük meg ritkán van a befutott előadóknak. Na mondjuk most mintha lenne a piacon egy kis Takáts Tamás Blues Band megtért formában, és annyira nem is érződik az albumon, hogy ott a “Szent Szellem”. No de a hiány meg a minőség hiánya miatt inkább azokat a zenéket kerestem, amikben valami érték volt, vagy legalább zeneileg tudtak valamit (élményt) nyújtani. És említettem már, inkább azokat az együtteseket kerestem, akik ún. világi zenét játszanak, de a tagjai keresztyénnek vallják magukat. És ilyen a Coldplay és a U2 is.

     
  27. Csaba Sághegyi

    2012. április 14. szombat at 10:54

    A világi zene elvetése új keletű teológia, az a nagy baj, hogy sok gyüli isteni törvényként interpretálja. Ez alapvetően lelkiismereti kérdés, amelyet nem szabad másoknak alakítani. Ha valakinek a lelkiismerete mások véleménye miatt sérül, az beteg dolog.
    Abban mi fura van, hogy keresztények is játsszák azt a stílust, amit még a világban megszerettek? Magam is ezt csinálom. Sőt, világi zenét is játszok. Az egyház nagy része ott tolja el, hogy gőze nincs arról, mikor mit jelent a “világ” szó a Bibliában. Isten szerette a világot, de aki szereti a világot, ellensége Istennek? Hogy is van ez? Úgy van, hogy amikor a magyar fordítás negatív értelemben beszél a világról, az alatt az Isten nélküli állapotra és az ebből fakadó cselekedetekre, célokra mutat rá. Élvezni pedig egy király Iron Maiden dalt nem erről szól, hanem a szórakoztatásról.

     
    • Warlord

      2012. április 14. szombat at 18:15

      “A világi zene elvetése új keletű teológia, az a nagy baj, hogy sok gyüli isteni törvényként interpretálja. Ez alapvetően lelkiismereti kérdés, amelyet nem szabad másoknak alakítani. Ha valakinek a lelkiismerete mások véleménye miatt sérül, az beteg dolog.”

      Ezzel anno még keresztyénként magam is találkoztam.A világi zenét alapvetően Ördögi eredetűnek tartották és ezt több forrásból is volt alkalmam megtapasztalni,tehát nem egyedi jelenségről van szó!
      Valószínűleg kisebbségben lehetsz a kereszténységen belül a véleményeddel!

      “Abban mi fura van, hogy keresztények is játsszák azt a stílust, amit még a világban megszerettek?”

      No!Hát erre mondták azt,hogy “az evangéliumot azért mégsem kéne ugyanolyan módon hirdetni,vagy terjeszteni,ahogyan az Ördög hinti a maga mérgét!” 😀

      “Magam is ezt csinálom. Sőt, világi zenét is játszok.”

      Hűha!Te nem olvastad a “Csak a lelkedet akarjuk” c. keresztyén,- rock-,metál- és általában véve a világi zenéről szóló – könyvet?Kíváncsi lennék mit szólnál hozzá,amit az ilyesfajta dolgokról ír!
      (Sajnos a szerzőt már nem tudom ki,mivel annak idején “evangelizációs céllal” elajándékoztam a könyvet egy kollégának!)

      “Az egyház nagy része ott tolja el, hogy gőze nincs arról, mikor mit jelent a “világ” szó a Bibliában. Isten szerette a világot, de aki szereti a világot, ellensége Istennek? Hogy is van ez? Úgy van, hogy amikor a magyar fordítás negatív értelemben beszél a világról, az alatt az Isten nélküli állapotra és az ebből fakadó cselekedetekre, célokra mutat rá.”

      Mindez lehet,de a legtöbb felekezet és irányzat azt vallja,hogy a világi dolgok – ideértve a zenét is – nagyon is alkalmasak arra,hogy a keresztyén figyelmét elvonják,eltereljék Istenről és a hittől és végül a dolog “bálvánnyá” válhat a hívő életében.Ideértve pl. akár a televíziót,vagy a zene szeretetét is,de akár csak a különböző élvezeteket.
      Nem mondják,hogy tilos,de mindig arról beszélnek,hogy veszélyes egy keresztény számára az ilyesmiknek teret engednie az életében és jobb,ha távol tartja magát tőlük!
      Tehát ilyen értelemben,miközben a “világ” szabadon élvezheti mindezeket,a keresztény jobb,ha elveti és ezeket is a “világ”-hoz sorolja,mivel alkalmas eszközt adhat az Ördög kezébe,hogy eeltántorítsa a hittől és így maga is Isten nélkülivé válhat.
      Összefoglalva:
      A keresztyénség szemszögéből nézve igenis a világi zene élvezete és művelése is a bibliai értelmben vett “Világ” kategóriájába sorolandók!

      “Élvezni pedig egy király Iron Maiden dalt nem erről szól, hanem a szórakoztatásról.”

      Volt arról is szó anno,hogy az ilyenfajta zenéket művelők életvitele,felfogása az,amivel egy keresztyén nem azonosulhat,tehát ha ilyen zenéket élvez,akkor azzal valahol egy “Istenellenes” ideológiát is jóváhagy és támogat!

      HANGSÚLYOZNI KÍVÁNOM,HOGY EZ NEM AZ ÉN VÉLEMÉNYEM,HANEM CSAK TOLMÁCSOLTAM MINDAZT,AMIT ÉN ANNO KERESZTYÉNKÉNT A VILÁGI ZENÉVEL KAPCSOLATOSAN KÖVETENDŐKÉNT ISMERTEM MEG! (és mindezt nem egy helyről,vagy forrásból tapasztaltam!)
      FELŐLEM MINDENKI OLYAN ZENÉT ÉS ÚGY HALLGAT ÉS ÉLVEZ,AHOGY AKAR,CSAK NE ZAVARJON VELE MÁSOKAT – az én személyes véleményem EZ!

       
      • Warlord

        2012. április 14. szombat at 18:24

        Ja,és ami a végéről lemaradt:
        Ha most megint úgy közelítjük meg a dolgot,ahogy próbáltad vázolni,vagyis hogy “Az Egyházak és a keresztények nagyobb része tolja el és látja tévesen a dolgot”,akkor ez megint csak azt mutatná,hogy igen csekély lehet azok száma,akik valóban értik és meg is tudják valósítani az “isteni akaratot” az életükben,mindez pedig azt jelenti,hogy Isten csak keveseket engedhet közel magához,az emberiség legnagyobb részét pedig veszni hagyja!

         
  28. abt

    2012. április 14. szombat at 19:04

    “Élvezni pedig egy király Iron Maiden dalt nem erről szól, hanem a szórakoztatásról.”

    Volt arról is szó anno,hogy az ilyenfajta zenéket művelők életvitele,felfogása az,amivel egy keresztyén nem azonosulhat,tehát ha ilyen zenéket élvez,akkor azzal valahol egy “Istenellenes” ideológiát is jóváhagy és támogat!

    Nemcsak a zenészek életvitele vagy felfogása, hanem maga a zene is ,,rossz volt” – most nem belevéve a szöveget. Gimiben (egyházi gimi) mindig azt mondták, hogy a rockzene alapból rossz, mert a gyökerei az afrikaiakig nyúlnak vissza, akik a tűz körül ugrálnak ritmusra, pogány isteneknek dobolva, transzba esve, pfuj, démoni szálaid lesznek tőle! Nem is beszélve a monoton ismétlődéstől, ami téged is elbódít, az agyadat ködösssé teszi, és a démonok csak úgy hussannak befelé az ,,őrzetlen kapun”, a szabadon felejtett tudatalattin, hogy kettőt se pislogsz, máris megkötözött vagy. Arról nem is beszélve, hogy a rockzene alapja a szinkópa, ami alapvetőlen ,,sátáni ritmus”. Legalábbis mindig ezt magyarázta a tiszi bácsi – hogy miért, máig sem tudom, de ahányszor az eszembe jut szegény szinkópa, úgy megsajnálom mindig. A koliban volt Beatles-cédénk, egyszer azt hallgattuk, amikor a nevelőnő bejött, és azt mondta, kapcsoljuk ki, mert ördögiek, szitár van a zenéjükben, amit köztudomásúlag az indiai vallásban is használnak, juj. A zene tehát mindenféle pogány kapcsolatokhoz vezethet a tudtodon kívül, csakúgy, mint a relaxációs gyakorlat vagy a jógázás. Hajaj.

    Warlordhoz hasonlóan hozzátenném: szintén nem saját vélemény, hanem zenei neveltetésem alapelvei, amelyet keresztényként kaptam még évekkel ezelőtt. Ó, a régi szép idők… 😛

     

Vélemény, hozzászólás?

 
