RSS

Hanyatlanak a déli baptisták az USA-ban

15 jún

Az USA legnagyobb protestáns felekezete, a déli baptisták körében 60 éve nem volt olyan kevés keresztelő, mint tavaly.

„Ez nem egy kis visszaesés, ez tendencia. És a tendencia hanyatlást mutat.” – mondta Ed Setzer a LifeWay című déli baptista honlaptól.

2010-ben 332 321 embert kereszteltek meg a déli baptisták – 17 416 fővel kevesebbet, mint 2009-ben, áll a honlap által végrehajtott kutatásban. Az 1950-es évek óta nem volt ilyen kicsi ez a szám. Nemcsak a keresztelők száma csökkent, hanem az egyház tagsága is négy éve folyamatosan. Jelenleg 16 136 044 tagot tartanak nyilván.

Stetzer szerint két oka van a csökkenésnek: az egyik az, hogy elöregedőben van a felekezet, így nem születik annyi gyerek, a másik az, hogy a déli baptisták elvesztették lelkesedésüket az evangelizálás felé: „A baptisták szeretnek az evangelizálásról beszélni, ameddig más csinálja.” – mondja.

Frank Page baptista tiszteletes szerint az is probléma, hogy a hívek nem tudják hogyan kell hatékonyan evangelizálni: „Beszélhetsz egész nap látomásokról, de meg kell mutatnod az embereknek hogy ezt a víziót hogyan ülteted át a gyakorlatba.”

Mások szerint az is probléma, hogy etnikailag nem elég sokszínű a déli baptista felekezet: 81 százalék fehér. „Hosszú út vezet a nagyobb etnikai változatosságig. Még mindig egy nagyon fehér felekezet vagyunk.” – mondta Thom Rainer LifeWay elnöke.

A missziós munkát segítő adakozás is alábbhagyott, amiért részben a gazdasági válságot teszik felelőssé.

http://www.usatoday.com/news/religion/2011-06-12-baptisms_11_ST_N.htm

 
12 hozzászólás

Szerző: be 2011. június 15. szerda hüvelyk Hírek, Protestáns

 

Címkék: , , , , , , , , ,

12 responses to “Hanyatlanak a déli baptisták az USA-ban

  1. Warlord

    2011. június 15. szerda at 08:29

    Jó hír,reméljük a tendencia folytatódik!!!

     
  2. Csaba Sághegyi

    2011. június 15. szerda at 11:52

    Tavaszi délután volt. A belváros sétáló utcájának közepén ültem egy padon. Ateista voltam. Mint hétköznapi szingli ateista fiatal, nem sokkal egy barátnő után, azt csináltam, amit egy átlag fiatal: az utcán jövő-menő nőket néztem, hátha megteszik valamelyik.

    Ehelyett két ember jött oda hozzám. Nem a bunkó fajta vagyok, nem hajtottam el őket. Magamban viszont gondoltam: haggyatok már békén az ilyen hülyeségekkel! A keresztény hitről tettek fel kérdéseket. Válaszaimra mindig volt olyan válaszuk, amibe nem tudtam értelmileg belekötni. (Bár akkor nagyon sok mindent nem tudtam még.) Végül beleegyeztem abba, hogy teszek egy látogatást a gyülekezetükben, nem nagy út, a szomszéd utca tőlünk, másfél perc gyalog.

    Az ott jelenlévő, egyébként feltűnően kedves embereket gyanakodva méregettem, műanyag mosollyal az arcomon. Megkezdődött a bibliaóra. Imádság után zenével. Ezek az egy szál akusztikus gitárral előadott egyszerű dalok soha nem képezték érdeklődéseim tárgyát. Ám közben valami fura történt. A szívemet olyan erős szeretet kapta el, amihez nem volt mérhető semmilyen szex, berúgás, vagy koncert, amit valaha átéltem. Akkor még nem tudtam, hogy mi ez, csak hallottam a többiektől. De nyilvánvalóan tudni akartam, mi ez, mert egyetlen nőben sem találtam ugyanezt. Elkezdtem ez miatt a szeretet-élmény miatt oda járni, és megkezdtem kutakodásomat, mely a mai napig folyik.

    A legfontosabb volt Jézus feltámadásának a kérdése. Hallottam, hogy a tanítványok féltek, mert mesterük meghalt, később mégis bátran állították, hogy él, és János kivételével mind ezért haltak meg. Ezen dolgok történelmi hátterének azóta is rendszeresen utána olvasok. Tudom nagyon jól, hogy ezek az ókor legtöbb dokumentummal alátámasztott eseményei. Más állítás hazugság.

    Miután ráébredtem, hogy valóban valaki szeretete ragadott meg, és hívott magához, felfordult az életem. Mindenkinek el akartam mondani, hogy micsoda kincset találtam. Nem értettem, hogy miért nem kell ez az embereknek.

    Kicsit később egyéb intellektuális alátámasztásokat találtam a hitemre. Megláttam, hogy mennyi tény támasztja alá, hogy a világnak alkotója van, és mennyi tény szól a véletlen fejlődés ellen. Ezeket ma már bárki szabadon vizsgálhatja, mivel könnyedén elérhetőek.

    Tény, hogy a hit a szívemben kezdődött. Tény, hogy nem vagyok tökéletes, ahogy az egyház sem az. Ám a hitemet egyre több tényező támasztja alá.

    A továbbiakban csak a kinőtt ujjhegy dokumentumait fogom ide feltenni. Aki szeretne még hitről beszélgetni, az facebook-on megtalál. Aki nem beszélgetni szeretne, csak hozzászólni, az kérem, itt tegye, el fogom olvasni. Nos részemről ennyi lett volna a nagy térítés, ugye, hogy nem halt bele senki? 😀

     
    • ateistanaplo

      2011. június 15. szerda at 12:07

      “Hallottam, hogy a tanítványok féltek, mert mesterük meghalt, később mégis bátran állították, hogy él, és János kivételével mind ezért haltak meg. Ezen dolgok történelmi hátterének azóta is rendszeresen utána olvasok. Tudom nagyon jól, hogy ezek az ókor legtöbb dokumentummal alátámasztott eseményei. Más állítás hazugság.”

      Meg tudnád nevezni ezeket az ókori dokumentumokat? Nem keresztény könyveket és legendákat, hanem a történészek nagy része által elfogadott tényeket.

      “Megláttam, hogy mennyi tény támasztja alá, hogy a világnak alkotója van, és mennyi tény szól a véletlen fejlődés ellen.”

      Véletlen fejlődés? Ha az evolúciót nevezed annak, akkor az csak azt jelzi, hogy nem értetted meg.

      Kinőtt ujjhegyről pedig közben én is találtam dokumentumokat. Igazán már fáradnod sem kell, mert amit megtudtam az, hogy valóban történnek ilyen ujjperc visszanövések – teljesen természetes módon! Mi több maga Darwin is végzett megfigyeléseket ezzel kapcsolatban. (Ő konkrétan azt figyelte meg, hogy amikor valaki több, mint öt ujjal születik és levágják a “létszámon felüli” ujját, akkor sok esetben visszanő. Ugyanez a mechanizmus van az ujjperc visszanövések mögött is.) Innentől kezdve pedig, hogy ez természetes úton megtörténik amputáció után (gyerekeknél főleg, mint ami David is volt), megint nem csodáról beszélünk, akár megtörtént, amit Smith pásztor írt, akár nem.

      http://books.google.co.uk/books?id=y-RWPGDONlIC&pg=PA195&lpg=PA195&dq=regeneration+of+the+Distal+phalanx&source=bl&ots=tkhdpMKkLH&sig=zH324DWJngCyocXwJBBhnO6P6zc&hl=en&ei=UK32TdiiL4W6hAe8pvDZBg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=2&ved=0CBoQ6AEwATgK#v=onepage&q=regeneration%20of%20the%20Distal%20phalanx&f=false

      http://emedicine.medscape.com/article/1242733-overview

      http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/026676819390116W

      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC402335/?page=1

       
    • Caenorhabditis Elegans

      2011. június 15. szerda at 23:46

      “A szívemet olyan erős szeretet kapta el, amihez nem volt mérhető semmilyen szex, berúgás, vagy koncert, amit valaha átéltem”

      Semmi más nem volt az életedben, amihez mérhetted volna?! Atyavilág.
      Úgy tűnik, akkortájt elég üres voltál érzelmileg, azért hatott rád ennyire ez a gyülekezet. De nagyon remélem, hogy nem gondolod, hogy egy ateista leginkább csak szextől, berúgástól(!) vagy koncerttől kaphat érzelmeket, és ezeket cserélné le a gyülekezeti szeretetre.
      Az meg, hogy nem találtad meg egy barátnődben sem, nem jelent túl sokat. Ha nem találsz megfelelő partnert vagy/és nem fektetsz bele a kapcsolatba, nem fogod szeretni, akármennyit szexeltek és isztok együtt. Sőt, még az sem elég, ha koncertre is jártok.
      Én részemről inkább szeretek konkrét személyeket vagy dolgokat, a szeretet számomra nem valamilyen homályos, általános élmény. De tényleg nem mérhető berúgáshoz vagy koncerthez…

       
      • Caenorhabditis Elegans

        2011. június 15. szerda at 23:59

        … közben végiggondolva úgy tűnik, hogy amit te szeretetnek hívsz az nem az amit én hívok annak. Eléggé hasonló egy szeretett személy iránti érzelmekhez, viszont nincs alátámasztva gyakorlati cselekvéssel. Egy szeretett személyt lehet tevőlegesen támogatni, tenni érte dolgokat, az egész világot nem. Más, akár idegen embereket is lehet támogatni, de ehhez nem kell ilyesféle hit. Az ember néha egyszerűen így érzi magát, a világ gyönyörű, a körülöttem lévők rokonszenvesek, a dolgok szépek. Jó érzés, ismerem és ateista vagyok.

         
  3. Ádám

    2011. június 15. szerda at 12:19

    Ez vegytiszta marketing pszichológia: megszületett egy érzelmi döntés, amit megpróbálsz racionális érvekkel, bizonyítékokkal alátámasztani. Ami nem baj, ez egy létező dolog. Ezért tudnak a mai napig embereket berángatni MLM üzletekbe / vallási gyülekezetekbe…

    Említetted, hogy egy szakítás után voltál. Miért van az, hogy ez a szeretetroham mindig olyan embereket ér el, akik padlón vannak / drogosok / meghalt egy családtagjuk / öngyilkosok szeretnének lenni? Ha én érzelmileg kicsit is stabilabb vagyok, akkor nincs esélyem a megváltásra?

     
  4. Warlord

    2011. június 15. szerda at 13:04

    Nálam is valami hasonló módon kezdődött…(Tapsolós,hallelujázós,gitározós,éneklős stb. gyülekezettel)
    Természetesen idővel én is “kutakodtam”,keresztény irodalmakat,Bibliát olvastam,vitatkoztam Jehova tanuival,szorgalmasan jártam bibliaórákra,istentiszteletekre,stb.-stb.,de az évek során egyre inkább arra a következtetésre jutottam,hogy nem egyeztethető össze a Biblia és annak istene az ún. egyetemes “szeretettel”.
    (Természetesen szándékomban áll részletesen le írni mindent,ha lesz hozzá elég időm,meg fogom tenni!)

    Szerintem te a fejedet homokba dugva szándékosan mazsolázol ki a Bibliából olyan részeket,amelyek csak a szeretetről szólnak és nem veszel tudomást azokról,melyek egyáltalán nem egyeztethetőek össze egy “békét,szeretetet” közlő Istennel.(Na persze a keresztény írásmagyarázók mindig is sorra megalkotják a maguk kimagyarázásait,de ha valaki őszinte önmagához,akkor be kell látnia,hogy ez nem megy!)
    Nagyon szép,hogy a “békét és a szeretetet” tartod a legfőbb értékeknek a kereszténységben,bizonyára ebben találtál alátámasztást mindehhez.Ám ha valaki valóban mindent egybevetve tekint a dolgokra,akkor ez a külső máz leomlik és rájön,egyáltalán nem kell kereszténység,meg Biblia – egyáltalán vallás – ahhoz,hogy ilyen elvek mentén éljen.
    Persze nyilván sokan nem akarnak,mernek,tudnak a külső máz mögé nézni,meg kényelmesebb a “csendes hívő” szerep,meg hát “félnek az Isten haragjától” 😀

    Nem feltétlenül szükségszerű,hogy egy Világmindenséget teremtő Isten maga legyen a szeretet,ez csak inkább egy kényszerképzet,mindenesetre a Bibliában bemutatkozó Istenről összességében mindez nem mondható el.
    A fentebb leírt előzmények után én így látom!

     
  5. Csaba Sághegyi

    2011. június 15. szerda at 17:30

     
    • ateistanaplo

      2011. június 15. szerda at 17:56

      Ezt is ajánlom hozzá kiindulópontnak: http://en.wikipedia.org/wiki/Ron_Wyatt

      Ronald Eldon Wyatt (1933 – August 4, 1999) was an adventurer and former nurse anaesthetist noted for advocating the Durupınar site as the site of Noah’s Ark, among other Bible-related pseudoarchaeology. His claims were dismissed by scientists, historians, biblical scholars, and even by leaders in his own Seventh-day Adventist Church, but his work continues to have a following among some fundamentalists and evangelicals.

      Ronald Wyatt kalandor volt és egykori altatóorvos-segéd. Tudósok, történészek, bibliakutatók, sőt saját gyülekezetének a vezetői is megcáfolták állításait, sőt még az Answers in Genesis (kreacionista szervezet) is csalónak nevezte! Ennek ellenére nagy számú követővel bír fundamentalista és evangéliumi keresztény körökben.

      A többi cikket csak végigfutottam. Hasonló színvonalúnak látom az egész blogot.

       
    • Warlord

      2011. június 15. szerda at 17:58

      Szuper!
      Ezek szerint méginkább megalapozott az,amit állítottam! ´;)

      Azért várjuk meg ateista barátaink ellenvéleményeit is!

       
    • Ricsi

      2011. június 15. szerda at 19:34

      Megneztem en is. Klasszikus kreacionista blog, nagy allitasok, fontosnak hangzo intezmenyek emlegetese, nulla forras, par fenykep, amit barki barhol a vilagon keszithetett valamilyen kerekekrol.

      Ilyesfele zoldsegeket az vesz komolyan, aki mindenaron, tiz korommel hinni akar a Biblianak. Ezeket csupan ketsegbeesett, intellektualis onamitok tekinthetik “bizonyiteknak”.

      Szamomra csupan ujabb komolytalan internethulladek

       
    • Ricsi

      2011. június 15. szerda at 19:43

       

Vélemény, hozzászólás?

 
